Scheiden

Scheiden doet pijn, bij alle betrokkenen. Het is daarom dat je er zolang over doet voor je die beslissing kan en wilt nemen, maar soms moet het. Helaas. Afstand nemen is dan het beste.

Na lang wikken en wegen heb ik dan ook maar besloten dat het moet gebeuren. Eigenlijk ben ik er al weer maanden mee bezig en de afgelopen weken waren denk ik nog wel het lastigste, want ja, je moet er ook natuurlijk eerst zelf helemaal uit zijn wat je nou precies wilt. Dat het pijn gaat doen dat weet je van te voren, dat ga je niet voorkomen. Maar voordat je echt afscheid gaat nemen neem je alle opties nog wel even goed door.

Dus ga je wat zoeken en lezen op internet, wellicht dat ik nog iets kon vinden wat me op andere gedachten kon brengen. Vooral veel erover gelezen bij de gemeente, je moet tenslotte wel weten waar je aan toe bent en of je op de hoogte bent van alle voors en tegens. Na nog wat meer onzekerheid praat je er eens met deze of gene over. Hoe denkt hij/zij erover? Ook daar wordt je niet wijzer van, de meningen zijn verdeeld, je zult dus zelf je beslissing moeten nemen, dat kan niemand anders voor je doen.

Dus gisteravond heb ik de knoop definitief doorgehakt, de beslissing was genomen en ik zou hier steevast aan vasthouden, het moest gebeuren. Spullen gepakt en naar buiten gelopen. Toch nog twijfel…

Tot ik op de plaats van bestemming was en ik het zeker wist, of toch niet? Jawel hoor, daadkrachtig opende ik 2 containers, in de ene gooide ik het papier, in de ander het restafval.

Ik blijf toch maar netjes scheiden…

Divorce man

About scattandohuub

Cultural Entrepreneur, bass player, conductor, writer, coach
This entry was posted in Online, Politiek and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

