Parkeren

 Parkeer problemen in een woonwijk in Brabant? Mensen die dit lezen en in een stad wonen zullen hier om lachen, maar helaas is dat de trieste waarheid!

Eigenlijk zijn er geen problemen, er is voldoende parkeer gelegenheid om je auto neer te zetten. Inderdaad, de ene keer staat je auto vlak bij je huis, de andere keer moet je 20 meter (ja niet meer dan dat) verder lopen. Natuurlijk, als je je auto vol hebt liggen met spullen, wat bij mij regelmatig voorkomt, dan is het even lastig als je auto verder geparkeerd moet worden, maar ik zet hem dan even voor de deur, laadt uit en zet hem vervolgens weg. Geen probleem.

Wat is dan wel het probleem? Dat sommige mensen een parkeerplaats claimen en het zelfs in hun hoofd halen om naar buiten te komen om jou erop te wijzen dat je ergens niet mag parkeren. Waarom vraag ik dan? “Omdat mijn man zo thuis komt en dat is onze parkeerplaats want die is het dichtste bij ons huis”. Ik probeer het nog met “waar staat dat dan?” maar dat is praten tegen dovemansoren. Een tiranie van woorden volgt en als mevrouw ziet dat ik geen aanstalten maak om mijn auto te gaan verplaatsen omdat ik nog zeg “dit zijn openbare parkeerplaatsen en de reden dat ik hier parkeer is omdat dat de eerste vrije parkeerplaats is die ik tegenkom” loopt ze naar binnen om vanachter haar raam nog even te showen dat ze één van haar vingers aan haar hand het mooiste vindt. Dat soort zaken over parkeren hoor ik helaas vaker en inmiddels weten ze in de buurt wel dat ik vind dat iedereen maar moet parkeren waar plek is. Is het toevallig voor je huis dan heb je geluk en anders loop je gewoon een paar meter verder. Big deal! Druktemakers!

Jammer dat het zo moet, maar het kan nog erger hoor. De nieuwe buurvrouw kwam zich voorstellen en na het noemen van haar naam was de volgende vraag over het parkeren. Iedereen krijgt van mij tegenwoordig het standaard antwoord: “ik ga niet discussieren over het parkeren, het zijn vrije parkeerplaatsen en parkeer gewoon waar plek is”.

Maak je niet zo druk mensen en ben blij dat je uberhaupt altijd binnen een straal van 25 meter en gratis kunt parkeren!

Alleen als iemand zijn/haar caravan of aanhanger met boot langer dan 3 dagen en/of op meerdere parkeerplaatsen tegelijk zet heb je recht van spreken.

Accepteer eens iets van elkaar of overleg anders eens op een normale manier, zo moeilijk is het allemaal niet. Het is ook beter voor je hart als je je niet de hele dag druk maakt over dit soort futiele zaken.

Enjoy your day!

  

About scattandohuub

Cultural Entrepreneur, bass player, conductor, writer, coach
This entry was posted in Online, Politiek and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

