Vine for business?

Vine, de nieuwe hype uit Amerika. En alles wat nieuw is tegenwoordig wordt meteen gevuld met veel flauwe kul. Zelf heb ik inmiddels al een paar testjes gedaan, inderdaad, met flauwe kul. Mijn neefjes ermee lastig gevallen en een oude video van de vakantie bewerkt. Maar al deze testjes brachten me wel op een idee.

Niet perse een nieuw idee, want als je vine doorloopt wordt er al gebruik van gemaakt, maar toch bestaat het grootste deel van de videos uit leuke, grappige en soms hilarisch bedachten shoots.

Maar voor bedrijven lijkt me dit een ideale oplossing. Bedenk maar eens een filmpje waarin je je bedrijf op de juiste manier presenteert in slechts 6 seconden. En bedenk dan goed dat deze 6 seconden ook eindeloos herhaalt gaan worden!

De meeste mensen hebben al moeite om hun bedrijf in 5 minuten uit te leggen, laat staan 6 seconden. Durf jij het aan?

Voor de culturele sector is de oplossing nog mooier, je kunt meerdere filmpjes plaatsen met een korte cliffhanger die naar een climax voor een aankondiging van een show kunnen leiden. Maak mensen nieuwsgierig!

Ik heb in ieder geval al een aantal ideeen en ga deze de komende weken proberen te realiseren en ik daag collega ondernemers uit hetzelfde te doen. Maak eens een promo van 6 seconden! Download vine op je smartphone en ga aan de slag! Connect met mij en laat je films zien, ik ben benieuwd!

Succes allemaal!

  

About scattandohuub

Cultural Entrepreneur, bass player, conductor, writer, coach
This entry was posted in Networking, Theatre, Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

